آیا بدن درد از علائم کرونا است

آیا بدن درد از علائم کرونا است

آیا بدن درد از علائم کرونا است؟ سوالی که امروزه افراد زیادی رو درگیر کرده است. از آنجایی که ویروس کرونا بیماری جدیدی‌ست، با گذشت زمان علائم و عوارض جدید و بیشتری از این بیماری مشخص می‌شود. از ابتدای شروع شیوع این ویروس تا به امروز علائم مختلفی از آن بروز کرده است.

بدن درد، یکی از این مواردی است که امکان ایجاد آن در افراد مبتلا به کرونا وجود دارد. تحقیقات و گزارشات انجام شده در این خصوص از سوی بیماران، نشان می‌دهد که دردهای عضلانی یا بدن درد می‌تواند از علائم مهم ویروس کرونا باشد.

توصیه پزشکان این است که جهت کنترل دردهای خود به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با تجویز داروهای موثر بتوان بدن درد ناشی از ویروس کرونا را کنترل و برطرف کرد.

احساس درد عضلانی در بیماری کرونا چگونه است

افرادی که مبتلا به این بیماری می‌شوند، در پا و به ویژه در شانه‌های خود احساس درد دارند. همچنین کمردرد در کرونا نیز یکی از علائم آن است. دردهای عضلانی مرتبط با کرونا ممکن است از خفیف تا شدید باشد. 

در برخی از افراد دردهای عضلانی به قدری است که مانع از انجام فعالیت‌های روزمره می‌شود. این نکته را باید در نظر داشته باشید، که دردهای عضلانی در این روزها تنها به دلیل ویروس کرونا نیست.

بسیاری از ما به‌دلیل سبک زندگی و فعالیت‌هایی که داریم ممکن است دچار دردهای عضلانی شویم، به‌طور مثال وضعیت نادرست بدن حین کار کردن طولانی‌مدت در پشت میز و استفاده نادرست از رایانه می‌تواند منجر به دردهای عضلانی شود. در این مواقع اگر وضعیت بدن خود را اصلاح کنید، چنین مشکلاتی برطرف خواهد شد.

بدن درد ناشی از ویروس کرونا در افراد ظاهر می‌شود

دردهای غیر طبیعی عضلانی یا بدن درد از علائم اولیه بیماری کروناست، که در اغلب مواقع در ابتدای شروع بیماری ظاهر می‌شود. معمولا سه روز بدن درد باقی می‌ماند؛ اما، گاهی ممکن است بیشتر از این مدت طول بکشد و مانع از انجام فعالیت‌های روزانه بیمار شود. 

طبق مشاهدات و گزارشاتی که در این باره وجود داشته است، این دردها معمولا برای کودکان چهار روز، برای بزرگسالان بین سنین ۱۶ تا ۳۵ سال پنج روز، برای بزرگسالان ۳۵ تا ۶۵ سال هفت روز و برای افراد بیش از ۶۵ سال ممکن است تا هشت روز نیز باقی بماند.

متاسفانه دردهای عضلانی مرتبط با کرونا گاهی بسیار طولانی است. با این حال نمی‌توان مدت زمان قطعی را برای این نشانه از بیماری در نظر گرفت.

بدن درد ناشی از کرونا بیماری شایعی است

طبق گزارشاتی که در این خصوص وجود دارد، از هر سه نفری که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند یک نفر دچار بدن درد یا دردهای عضلانی است که به عنوان مشکلی شایع شناخته می‌شود. 

معمولا بدن درد بیشتر در کودکان و افرادی در سنین کم مشاهده می‌شود. تاکنون تنها ۲ درصد از افرادی که این بیماری مبتلا بوده‌اند، درد‌های عضلانی را بدون هیچ علائم دیگری گزارش کرده‌اند.

چه علائم دیگری از بیماری کرونا همراه با بدن درد ایجاد می‌شود

بدن درد ناشی از کرونا معمولا با علائم دیگری در افراد ایجاد می‌شود. در تمام سنین، بیشتر اوقات بدن درد همراه با خستگی، تب، احساس سرگیجه، بی‌اشتهایی و… از سوی بیماران گزارش می‌شود. سایر علائم شایع در بیماران بسته به سن آنها متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال انواع سردرد یکی از مواردی است که همراه با بدن درد، اغلب در افراد زیر ۶۵ سال مشاهده می‌شود. از دست دادن حس بویایی از دیگری مواردی است که در بزرگسالان همراه با بدن درد مشاهده می‌شود. اگر چندین علائم مختلف از ویروس کرونا را دارید، بهتر است جهت درمان و کنترل این بیماری اقدام کنید.

اگر دچار درد غیر طبیعی عضلانی هستید و به‌خصوص همراه با سردرد و خستگی این علائم را احساس کنید، باید به این نکاتی که برای شما ذکر خواهیم کرد توجه داشته باشید:

  • برای جلوگیری از ابتلا دیگران به این بیماری باید پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنید.
  • تا رسیدن به بهبودی کامل باید در قرنطینه بمانید. تا زمانی که به‌طور کامل بهبود نیافته‌اید، در اتاقی جداگانه به دور از دیگران باشید.
  • از انجام فعالیت‌های زیادی که به شما فشار وارد می‌کند، باید خودداری کنید.
  • به اندازه کافی مایعات مصرف کنید.
  • جهت کنترل دردهای خود می‌توانید به متخصص درد مراجعه کنید تا با روش‌های درمانی مختلف و تجویز دارو راهکاری جهت درمان برای شما در نظر بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *