مسکن طبیعی برای درد

۱۳ مسکن طبیعی برای تسکین درد

امروزه مسکن طبیعی برای تسکین درد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد متوجه این مسئله شده‌اند که در اغلب مواقع راهکارهای طبیعی جهت تسکین درد گزینه‌های عالی و موثر برای دردهای مزمن هستند. 

در این مقاله قصد معرفی راهکار درمانی طبیعی ابتدایی برای تسکین درد را داریم که در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.

  1. آزاد شدن یا ترشح اندورفین‌های داخلی

اندورفین‌ها مسکن‌های طبیعی‌اند که بدن به‌صورت طبیعی تولید می‌کند. این هورمون با اتصال به گیرنده‌های مغز مانع ایجاد درد می‌شود. 

افزایش تولید آن در بدن می‌تواند به میزان قابل توجهی به کاهش درد کمک کند. علاوه بر این، احساس لذت و رضایت خواهید داشت. برای افزایش ترشح اندورفین در بدن باید تمرینات ورزشی منظمی داشته باشید.

  1. از فضای باز لذت ببرید

۱۰ تا ۱۵ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا بدن قادر به تولید ویتامین D باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد وجود ویتامین D کافی در بدن می‌تواند منجر به کاهش درد شود، با این حال تحقیقات بیشتری برای تایید مسئله نیاز است.

علاوه بر این، وجود این ویتامین منجر به بهبود خلق‌وخو و عملکرد ایمنی بهتر در بدن خواهد شد.

یخ درمانی

  1. به استخر آب گرم بروید

قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند در تسکین انواع درد، اسپاسم ماهیچه‌ها و تسکین انواع مختلف آرتروز موثر باشد. علاوه بر رفتن به استخر، گزینه‌های دیگر مانند حمام آب گرم یا قرار گرفتن در وان آب گرم نیز وجود دارد.

  1. گرما درمانی را امتحان کنید

اگر می‌خواهید برای تسکین درد، به‌طور مداوم ناحیه‌ دردناک گرم بماند، می‌توانید از کمپرس آب گرم یا پدهای چسبی استفاده کنید. حتما قبل از استفاده به دستورالعمل آن توجه داشته باشید تا منجر به سوختگی یا مشکلات دیگر نشود.

  1. از روغن‌های طبیعی استفاده کنید

بسیاری از روغن‌های طبیعی در تسکین درد موثرند و کاربرد زیادی جهت درمان‌ طبیعی دارند. برخی به‌صورت استشمام و برخی دیگر به‌صورت ماساژ دادن کاربردی هستند.

به‌طور مثال روغن‌هایی از جمله نعناع، رزماری و اسطوخودوس از مواردی هستند که در تسکین درد موثر عمل می‌کنند.

  1. ماساژ درمانی را امتحان کنید

ماساژ درمانی منجر به افزایش جریان خون می‌شود و در نهایت تنش عضلانی را کاهش داده و منجر به احساس آرامش در هر فرد خواهد شد. 

در حقیقت قسمت‌هایی مانند ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها باید ماساژ داده شوند. این روش درمانی بهتر است به عنوان مکمل درمانی در نظر گرفته شود تا یک راهکار درمانی اصلی.

روغن درمانی

  1. حرکات کششی انجام دهید

انجام حرکات کششی منجر به تقویت بافت‌های نرم در بدن از جمله ماهیچه‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها می‌شود. به‌طور کلی ساختار بدن به‌طوری است که باید در حرکت باشد، در غیر این صورت درد شما بدتر خواهد شد.

  1. مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن انواع مختلفی دارد که برخی به‌صورت پیچیده و برخی دیگر به‌صورت ساده انجام می‌گیرد. یکی از روش‌های رایج به این صورت است که صدایی که برای شما خوشایند است، بی‌حرکت و در آرامش در ذهن خود تکرار کنید.

هر زمانی که احساس درد داشتید، در این حالت و موقعیت قرار بگیرید. اگر این روش درمانی برای شما لذت بخش بود، به‌تدریج زمان آن را به ۳۰ دقیقه افزایش دهید.

  1. خود را در مکان بهتری تصور کنید

این شکل از مدیتیشن به‌صورت تصویرسازی به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید و سیگنال‌های درد را احساس نکنید. 

می‌توانید برای انجام این نوع از مدیتیشن به متن ضبط شده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای گوش دهید.

  1. مواد غذایی ضد التهابی بیشتری مصرف کنید

موادغذایی ضد التهابی مانند میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های اشباع نشده، غلات کامل، حبوبات، آجیل و ماهی‌های سرشار از امگا ۳ ممکن است در کاهش درد در برخی از افراد موثر عمل کند. 

برخی از تحقیقات نیز نشان می‌دهد که رژیم غذایی ضد التهابی ممکن است منجر به کاهش درد مرتبط با چاقی و آرتروز شود.

بیشتر بخوانید: انواع دردهایی که توسط فوق تخصص درد درمان می‌شود

استخر آب گرم

  1. بیشتر بخندید

مطالعه‌ای که در این زمینه انجام گرفته است، نشان می‌دهد که خنده تحمل درد را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، خنده اثرات مثبت زیادی دارد که منجر به اتفاقات زیر در بدن می‌شود:

  • افزایش گردش خون
  • دریافت اکسیژن
  • افزایش سطح اندورفین 
  1. خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب کافی جهت مدیریت درد و کمک به روند بهبودی بسیار مهم است. علاوه بر این، باید به فعالیت‌هایی از جمله تمرینات ورزشی بپردازید که به خواب عمیق شما کمک می‌کند. سایر تکنیک‌های روانشناختی از جمله مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید.

  1. از یخ استفاده کنید

استفاده از یک بسته یخ در قسمتی که دردناک است منجر به کاهش حرکت عصبی می‌شود و در نهایت به کاهش التهاب و بی حسی کمک می‌کند. 

یخ درمانی را باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه همراه با ۲ ساعت استراحت در بین برنامه کاری خود در نظر داشته باشید تا منجر به تسکین درد شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *